Stickning, dockor, cosplay och Pingvinflickan

Tja! Idag tänkte jag börja med att svara på Susannas komentar: YAY ANKOR! Jag håller med, vi är supersnygga modeller och vi måste absolut göra om det! =D

Nästa punkt på dagordningen: Stickning! Det finns en bok som heter Vampyrstickning som jag och Maria båda skulle kunna dö för att få tag på! Där finns mönster till att sticka alla möjliga vampyrbaserade kläder. Det låter awesome, tycker ni inte?! Dessutom har jag under en längre tid velat börja virka Amigurumi (japanska små dockor typ, för er som inte visste) så nån gång under hösten ska jag börja på det projektet.

Apropå vampyrer... För ett tag sen hittade jag jättehäftiga monsterdockor (typ Barbie eller My Scene). Det fanns typ fyra eller fem olika och alla var olika monster, typ vampyr, varulv, spöke, havsmonster och Frankensteins monster. Var och en hade varsitt husdjur, vampyren hade en fladdermus, havsmonstret hade en fisk och varulven hade en katt (!) En KATT! Oki! En hund som har en katt som husdjur...
Dockorna skulle bli ett fint tillskott till min redan så udda blandning av tjejigt och skräck. Jag menar kom igen! Jag har blodig manga om vargar stående brevid tjejigaste tjejmangan som går att hitta! För att inte tala om att mina vampyrböcker trängs med Chicklit och gud vet vad! Det enda som behövs är lite monsterdockor att accentera mina Shellydockor (särskilt de som är rosa).

Och så till cosplaypunkten: Susannas toppenbra bild här påminde mig om cosplay och mina ambitioner om att vara med på nästa Uppcon. Jag har en del idéer, t.ex. mina första idéer: Misty eller Sailor Venus. Sen gick jag vidare till att fundera på att göra dräkten själv och då blev det katt jag funderade på. Sedan ändrade jag det till pingvin och min senaste idé som jag hittills tycker bäst om är att gå som min superhjältepersonlighet Pingvinflickan (eller Penguingirl som hon får heta på DA) . Det är helt klart värt ett försök att göra dräkten. Den versionen av Pingvinflickan som finns på DA är den första versionen. Jag har ändrat dräkten mycket men har inte hunnit lägga upp bilden på den nya dräkten än.

Det var nog alla mina punkter för dagen. I helgen ser jag fram emot att få träffa Kexii och sen är det förskolan som väntar. Puss på er alla! =D

Kommentarer
Postat av: Susanna

Skulle vara spännande att se dig i din egen dräkt som Pingvinflickan tycker jag! :D Söt idé ~ <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0