kortaste vistelsen någonsin

Igår åkte jag till flen för att hälsa på lite på arbetsförmedlingen nu när min praktik är över. Där var jag klar på ca tre minuter! Och bussen hem gick inte förren om en timma! Och alla ni som har varit i flen vet att det inte finns så himla mycket att göra där så jag gick in i en bokhandel ett tag. Där hittade jag Mörkersikt som jag oxå köpte.

Mörkersikt är en samling med omskrivna sagor. Skräckversioner av sagor. Jag har bara läst den första sagan och den läste jag innan jag somnade. Det gör jag INTE om! sagan handlade om en leksakshandlare som köpte ett stort fint dockskåp. Dockorna i dockskåpet bytte ständigt plats utan att någon hade rört dem. De befann sig gärna i lite chokerande eller motbjudande aktioner, till exempel frun som hade sex med butlern medan tre barn stod gömda i rummet och tittade på. Sen börjar personerna i boken höra saker, dörrar som slår igen, barn som skrattar. Sen försvinner en man och hans huvud hittas i dockformat, avskuret och upplagt på ett silverfat som butlern höll i!
Jag är oerhört glad över att de enda dockskåpsgrejerna jag har är söta små djur som knappast kan skrämma mig!
Nästa saga läser jag inte på kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0